Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité

Catch up!! Le blog Anglais de Saint-Jo

15 mars 2017

5 A/C: The Magic Gadget Shop, p;38

5 A/C: The Magic Gadget Shop, p;38
Objectif: Je peux comprendre, demander, et donner des prix. Have a look at the Magic gadget shop… and imagine you ’re the new shop assistant. You ‘re going to attach the labels to the gadgets… - All the time = always - Try this ! = Essayez ceci ! - A...
Publicité
Publicité
13 mars 2017

3C: Good points and bad points, page 37

3C: Good points and bad points, page 37
Video Games 1) - What should/shouldn’t you do ? - (spend fewer hours gaming/ play at lunch-time/ play the whole week-end/ hang out with friends/take regular breaks/ maintain a balanced life style) . Playing video games is easi er than reading, and more...
9 mars 2017

3C: Les Quantifieurs

Avec des dénombrables ( pluriel) Avec des indénombrables Pour une quantité indéfinie Some games are too violent. He does some homework before playing Pour une petite quantité - I have very few games. - I have a few magazines. - I spend very little time...
3 mars 2017

5 A/C: Organise a party, p.31

5 A/C: Organise a party, p.31
Louis is bringing a bottle of coke and a big packet of crisps. Natalya is bringing sweets, chocolate bars and lemonade, amnd Molly is bringing crackers and cheese. Louis can’t give a hand before the party because he is BUSY, but can bring his camera and...
28 février 2017

5 A/C: Get your party ready! p.31

5 A/C: Get your party ready! p.31
Objectif: Je connais le vocabulaire de la fête. - Ask your friends to give a hand ( = help) : Can you bring … ? Can you bake … ? Can you decorate … ? Can you make… ? Can you put up the lights ? Can you clean up ? Can you take care of the music ? - Show...
Publicité
Publicité
26 février 2017

3C: Should, May, Might

3C: Should, May, Might
1) SHOULD / SHOULDN’T : - Auxiliaire modal servant à donner des conseils positifs ou négatifs. Il est invariable, quel que soit le sujet, et toujours accompagné d’une base verbale. Ex : You should spend more time with your family, but you shouldn’t «...
24 février 2017

5 A/C: Présent "Be-ing"

5 A/C: Présent "Be-ing"
1) On emploie le présent « Be –ing » lorsqu’on veut parler de: - ce que l’on voit - ce qui se passe - pour justifier ou expliquer. 2) Il se compose de l’auxiliaire BE conjugué, et de la base verbale suivie de –ing. 3) Conjugaison : AFF INT NEG I am working...
19 février 2017

5 A/C: Who is invited? P.30

5 A/C: Who is invited? P.30
Objectif: Je peux comprendre si quelqu'un accepte ou refuse une invitation. Jason can go to Lynn’s party : he’s very happy. He can’t wait ! ( = He’s so impatient !). Paul can’t go to Richard’s party because he is go ing away with his parents for the week-end....
3 février 2017

5 A/C: Le Génitif

5 A/C: Le Génitif
1) ‘S est la marque du génitif : elle permet de faire un lien entre deux éléments ( lien de possession, affectif, ou familial). Ex : This is Logan’s card. Meagan’s sister is Irish. I’m Lynn’s friend. Ø Le Français fonctionne autrement : le possesseur...
30 janvier 2017

3C: P.34: Are you cybersmart?

3C: P.34: Are you cybersmart?
D o you play video games ? What about social networks ? How long every day ? What for ? Why ? « I love video games , I play role games, online. I play two hours a day. I’ m on …. A lot. I follow my favourite singers/ actors…. I don’t go on… » Describe...
Publicité
Publicité
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
Visiteurs
Depuis la création 99 156
Publicité
Derniers commentaires
Publicité